Selasa, 10 Mac 2015

SSKM / Doris Jones









Nama Pengasas : Doris Jones

SSKM / Sabah Sarawak Keluar malaysia ataupun SSU-UK / Sabah Sarawak Union adalah gerakan menyedarkan rakyat SABAH dan SARAWAK tentang sejarah sebenar dan menekankan 18/20 perkara.

TERCETUSNYA GERAKAN SSKM
  • Perkara 18/20 tidak dipatuhi
  • Kesedaran rakyat terhadap penindasan selama bersama malaysia
  • Ketidakpuasan hati rakyat di atas tindakan menganak tirikan Sabah/Sarawak
  • Kemiskinan sebuah negeri/pembangunan yang terlalu lembap
  • Penjawat kerajaan dari kalangan Sabah/Sarawak terlalu sedikit

MISI, VISI dan OBJEKTIF SSKM

MISI

Untuk menerima Deklarasi rasmi daripada The United Kingdom Great Britain dan Ireland Utara (UK) & Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Sabah (sebelum ini dikenali sebagai Borneo Utara) dan Sarawak (sebelum ini dikenali sebagai The Kingdom of Sarawak) tidak lagi berminat untuk terus dan menjadi sebahagian daripada Persekutuan Malaysia, sekali gus menjadi benar Negara Bebas dan Sovereign di Asia Tenggara yang dikenali dengan nama "Republik Borneo Utara" dan "Republik Sarawak".

VISI

Untuk revilitise status kemerdekaan bagi Sabah dan Sarawak yang telah diberikan oleh British sebelum pembentukan Malaysia pada tahun 1963. Oleh itu akan dapat benar-benar membangunkan negara-negara ini menjadi antara negara yang mantap di Asia Tenggara.

OBEJCTIVE

1. Untuk mendidik rakyat Sabah dan Sarawak mengenai kebenaran di sebalik sejarah  PEMBENTUKAN MALAYSIA 1963 , dan  HAK Sabah dan Sarawak MENGIKUT 18/20 POINTS MEMORANDUM.

2. Untuk meningkat kesedaran dan semangat patriotik di kalangan rakyat Sabah dan Sarawak ke arah negara-negara mereka (Sabah dan Sarawak). Oleh itu, mencetuskan semangat Nasionalisme Negara ke arah mereka yang telah lama di bawah penindasan dan manipulasi Kerajaan Tanah Melayu dan pemimpin tempatan rosak.

3. Mengumpul 300,000 tandatangan rakyat Sabah dan Sarawak hendaklah dikemukakan ke United Kingdom Great Britain dan Ireland Utara (UK) & Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bahawa Sabah dan Sarawak tidak lagi berminat untuk terus berada di sebahagian daripada Persekutuan Malaysia dengan Malaya.

SASARAN PENYEDARAN MELALUI FACBOOK 



KESAN TERHADAP SUKARELAWAN SSKM MENGUTIP TANDA TANGAN

Tahanan oleh pihak berkuasa polis

FRU berkawal di IPD Tuaran

Sukarelawan SSKM IPD LD

Sukarelawan SSKM di LD
Pintu pagar IPD Tuaran ditutup untuk org ramai setelah membuat penahanan terhadap sukarelawan

ADAKAH INI SEMUA MAINAN POLITIK?

Banyak spekulasi mengatakan SSKM merupakan mainan politik dari Datuk Dr. Jeffrey Kitingan kerana beliau yang begitu tegas dalam hal kebebasan bersuara disabah, sejauh mana kesahihan ini?. Adakah Doris Jones Bertindak Sendiri? Sememangnya Doris Jones lebih arif tentang selok belok undang-undang kemungkinan besar Doris Jones boleh bergerak sendiri tanpa bantuan mana-mana pihak.

NILAI SENDIRI!!!


PENGHASUT RAKYAT SABAH DAN SARAWAK?

Sejauh mana kebenaran yang menyatakan SSKM adalah penghasut rakyat Borneo untuk membenci kerajaan? mengapa kerajaan malaysia perlu takut jika benar SSKM penghasut, sedangkan rakyat Sabah dan Sarawak mempunyai tahap pemikiran sendiri untuk menilai mana yang benar dan mana mungkin juga gerakan SSKM mendapat sambutan oleh rakyat Borneo jika gerakan SSKM ini tidak memberi manfaat kepada Borneo. sama-sama kita fikirkan mana yang baik dan buruknya.

Ulasan ini adalah sekadar ulasan dan info kepada yang ingin tahu gerakan SSKM.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan